FANDOM

"Isiemme verellä...lastemme verellä...me vannomme ylläpitää Covenanttia!"

Elitet ovat Covenant-liittouman armeijan korkea-arvoisimpia upseereja, ja ensimmäinen liittoumaan liittynyt laji. Niillä on kehittynyt sotilaskulttuuri ja taistelussa ne eivät useimmista Covenant jäsenlajeista vetäydy edes ylivoimaisen vihollisen edessä. Elitet ovat noin 2,50 metrin pituisia, ja ne ovat fyysisesti yhtä voimakkaita, kestäviä ja ketteriä kuin SPARTAN-sotilaat. Elitet ovat hyvin älykkäitä ja ovat tunnettuja nerokkaista taistelutaktiikoistaan. Eliitit käyttävät aseinaan useimmiten plasma-kiväärejä ja energiamiekkoja.

Elitet viestittävät sotilasarvonsa haarniskojensa värin kautta: perussotilaalla haarniska on sininen; veteraanilla punainen; kommandolla tummanpunainen; erikoisoperaatioiden komentajalla valkoinen; kenraaleilla kultainen; henkivartiokaartilaisella hehkuvan vaalea; ja valtuutetulla vaaleansininen. Henkivartiokaartilaisten haarniska on samurai-tyylinen, ja valtuutettujen haarniskaan kuuluu suuri seremoniallinen kypärä. Elitejen haarniskassa on samanlainen suojakilpi kuin Master Chiefillä.

Covenant-liittouman kielellä Eliteien nimi on sangheili.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki